• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78118
+
-

شناسایی نیازهای اصلی سالمندان در آذربایجان‌غربی

جامعه
شناسایی نیازهای اصلی سالمندان در آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌ غربی از شناسایی نیازهای اصلی سالمندان برای ادامه حضور و فعالیت در جامعه با هدف کاهش مشکلات سالمندان در جامعه خبر داد. به گزارش ایسنا «سیدهادی طباطبایی» گفت: باید شرایط و وضعیت جامعه براساس نیاز سالمندان بررسی شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی در این راستا مشارکت‌های لازم را داشته باشند.  وی با بیان این‌که سالمندی مساله‌ای اجتماعی است، ادامه داد: پیک جمعیتی ما به سمت میانسالی حرکت می‌کند و باید شرایط و زیرساخت‌های جامعه برای حضور این قشر فراهم شود. اگر امروز تدابیر لازم اندیشیده نشود و زیرساخت‌های لازم فراهم نشود، در سال‌های آینده با چالش اساسی در این حوزه روبه‌رو خواهیم شد. 

این مسئول تاکید کرد: برنامه‌ریزی و ایجاد محیطی مناسب در زمینه‌های مختلف برای رفاه حال سالمندان از اهداف و اولویت‌های شورای سالمندان است. توجه به این دوران و برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی و مناسب‌سازی محیط شهری و اداری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه‌های اجتماعی ضروری است. 

وی ادامه داد: در مرحله نخست باید خدمات عمومی سالمندان مدنظر و مورد تاکید باشد، زیرا سالمندان نیازهای متفاوتی در جامعه دارند. طباطبایی با بیان این‌که فعالان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند برای سالمندان جامعه برنامه‌های متنوع و شادی را اجرا کنند و متولیان و مسئولان مرتبط اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای حضور گروه‌های فرهنگی بعد از ایام محرم در مراکز نگهداری سالمندان انجام شود تا برنامه‌های شاد و متنوعی را به اجرا بگذارند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید